Kommunikationspolitik

Vi gør os umage i Hillerød Kommune – også med kommunikation. Når vi kommunikerer med borgere, virksomheder, foreninger og andre vigtige samarbejdspartnere har vi et fælles afsæt sammenfattet i fire kommunikationsværdier:

•Professionel – det betyder, at vi kan stå inde for det faglige indhold i vores kommunikation og vi altid henviser en borger til anden hjælp, hvis man ikke kan svare på et spørgsmål.

 
•Respektfuld – Vi gør os umage med at vores kommunikation er forståelig og anerkendende. Det kan som eksempel betyde, at en borger får et held og lykke med på vejen efter en afsluttet sagsbehandling. 


•Klar og præcis - Vi bestræber os altid på at formidle i et klart og letforståeligt sprog, der tager udgangspunkt i modtagerens behov, uanset om de er interne eller eksterne 


•Vedkommende – Vi tager altid udgangspunkt i, hvem vi kommunikerer med og hvilken situation vi er i.

 

Den 10. december 2012 godkendte direktionen Hillerød Kommunes ny kommunikationspolitik.  I kommunikationspolitikken fortæller vi, hvordan vi gør i praksis og hvilke mål vi har for de fire hovedområder:

•Kommunikation med borgerne 
•Intern Kommunikation 
•Kommunikation med pressen 
•Design og identitet

 

Der er p.t. ved at blive udarbejdet en opdateret kommunikationspolitik

 

 

 

 

Hillerød Kommune

Trollesmindealle 27
3400 Hillerød
Telefon 7232 0000
Fax 7232 3213
Skriv til Hillerød Kommune
CVR nr. 2918 9366

EAN numre

Åbningstider

Mandag - onsdag kl. 10 - 15
Torsdag kl. 12 - 18
Fredag kl. 10 - 13

Nyhedsbrev

Tilmeld dig vores nyhedsbreve her

RSS