Borgerrådgiver

Du kan kontakte vores borgerrådgiver Michala Thousig, hvis du vil have hjælp til forstå et brev, en afgørelse, eller hvis du er utilfreds med kommunens behandling af din sag.

Borgerrådgiveren kan give råd og vejledning i forhold til klagemuligheder og sagsbehandlingsregler inden for kommunens områder. Hun kan hjælpe dig rundt i det kommunale system, skabe dialog mellem dig som borger og kommunen og sørge for at formidle kontakten mellem dig og de relevante medarbejdere om din sag. 

Borgerrådgiveren er dit talerør til kommunen og kan hjælpe dig med at blive hørt i sager, hvor du synes, at kommunens behandling af din sag ikke er god nok. 

Hvordan henvender du dig?

Du kan ringe til borgerrådgiver Michala Thousig mandag kl. 9-15 og torsdag kl. 9-14 på telefon 7232 3200.

Du kan også kontakte borgerrådgiveren ved at sende en mail til hende: Skriv til borgerrådgiveren 

Hvad kan borgerrådgiveren hjælpe dig med?

Borgerrådgiveren kan:

  • Give dig information og rådgivning om, hvordan du klager over kommunens afgørelser, og hvem der kan behandle din klage.
  • Hjælpe dig, hvis du har svært ved at forstå en afgørelse eller et brev, du har modtaget fra kommunen.
  • Behandle klager over kommunens sagsbehandling eller personalets optræden.
  • Tage imod og videreformidle dine forslag til, hvordan kommunens sagsbehandling og borgerbetjening kan forbedres.
  • Hjælpe dig med at skabe eller genskabe kontakt og dialog med kommunens forvaltning.

Borgerrådgiveren kan ikke behandle klager over det faglige indhold i kommunens afgørelser, det politisk vedtagne serviceniveau, ansættelsesforhold i kommunen eller forhold, som andre klageinstanser kan tage sig af.

Borgerrådgiveren fungerer uafhængigt af kommunens afdelinger. Alle borgere i Hillerød Kommune kan kontakte borgerrådgiveren. Det er også muligt at henvende sig anonymt.

Beretninger

Beretning fra Borgerrådgiveren - april 2018

Beretning fra Borgerrådgiveren - april 2017

 Mere rådgivning 

Folketingets Ombudsmand
Gammeltorv 22, 1457 København K. Telefon: 33 13 25 12

Ombudsmanden behandler klager over forvaltningsmyndighedernes afgørelser og deres sagsbehandling samt behandling af borgerne.

Udlændingestyrelsen
Ryesgade 53, 2100 København Ø. Telefon: 35 36 66 00. www.nyidanmark.dk 

Institut for Menneskerettigheder
Wilders Plads 8K, 1401 København K. Telefon: 32 69 88 88. Mail:info@humanrights.dk www.humanrights.dk www.menneskeret.dk

Patientombuddet og Patientklagecentret
Finsensvej 15, 2000 Frederiksberg. Telefon: 72 28 66 00, dagligt 10-14 www.patientombuddet.dk

Patientvejledningen
giver rådgivning m.v. om rettigheder som patient i sundhedsvæsenet. Telefon: 70 15 50 01 Man – fre kl. 9-13

Familieretshuset

Man - fre 8-12 på telefon: 72 56 70 00 eller på familieretshuset.dk
Det er Familieretshusets opgave at behandle sager, som handler om familien i bred forstand - fx forældremyndighed, separation og skilsmisse og værgemål. 

 

 

 

 

 

Siden blev senest opdateret d. 16-09-19

Hillerød Kommune

Trollesmindealle 27
3400 Hillerød
Telefon 7232 0000
Fax 7232 3213
Skriv til Hillerød Kommune
CVR nr. 2918 9366

EAN numre

Åbningstider

Mandag - onsdag kl. 10 - 15
Torsdag kl. 12 - 18
Fredag kl. 10 - 13

 

Telefontider

Mandag - onsdag kl. 10 - 14
Torsdag kl. 12 - 17
Fredag kl. 10 - 12

 

Nyhedsbrev om Favrholm

Tilmeld dig vores nyhedsbrev om Favrholm her

RSS