Borgerrådgiver

Skal du have hjælp til forstå et brev eller en afgørelse, eller er du utilfreds med kommunens behandling af din sag, kan du henvende dig til borgerrådgiver Maja Ekberg-Hansen. Borgerrådgiveren træffes ikke i perioden 10. til 28. juli på grund af ferie.

 

Har du brug for hjælp ?

Kommunens Borgerrådgiver kan give råd og vejledning i forhold til klagemuligheder og sagsbehandlingsregler inden for kommunens områder. Hun kan hjælpe dig rundt i det kommunale system, skabe dialog mellem dig som borger og kommunen og sørge for at formidle kontakten mellem dig og de relevante medarbejdere om din sag. 


Borgerrådgiveren er dit talerør til kommunen og kan hjælpe dig med at blive hørt i sager, hvor du synes, at kommunens behandling af din sag ikke er god nok. 

Hvad kan Borgerrådgiveren hjælpe med?

 Borgerrådgiveren kan hjælpe dig med

  • give dig information og rådgivning om, hvordan du klager over kommunens afgørelser, og hvem der kan behandle din klage
  • hjælpe dig, hvis du har svært ved at forstå en afgørelse fra kommunen
  • tage imod og videreformidle dine forslag til, hvordan kommunens sagsbehandling og betjening kan forbedres
  • hjælpe dig med at skabe eller genskabe kontakt og dialog med kommunes forvaltning
  • behandle klager over kommunens sagsbehandling

 

Borgerrådgiveren kan ikke behandle klager over eller ændre i kommunens afgørelser, det politisk vedtagne serviceniveau, ansættelsesforhold i kommunen eller forhold, som andre klageinstanser tager sig af.

 

Hvordan henvender du dig?

Du kan ringe til Borgerrådgiver Maja Ekberg-Hansen mandag kl. 9-15 og torsdag kl. 9-18 på telefon 7232 3200.

Du kan også aftale et personligt møde på mail borgerraadgiver@hillerod.dk

Ønsker du at sende en mail med personfølsomme oplysninger (fx oplysninger om cpr. nr., helbredsmæssige forhold eller sociale problemer), skal du gøre det via digital post på www.borger.dk eller www.e-boks.dk  

Læs mere om digital post nedenfor.

 

Digital Post til og fra din borgerrådgiver

Du sender og modtager digital post via www.borger.dk eller www.e-boks.dk. Når du sender digital post bliver informationen krypteret og signeret. Det betyder, at du har sikkerhed for, at meddelelsen ikke kan læses af andre end dig og modtageren. 

Hvis din henvendelse indeholder personfølsomme oplysninger, bør du altid bruge digital post.

Hvad er personfølsomme oplysninger?

Personfølsomme oplysninger er blandt andet oplysninger om: 

  • cpr.nr
  • helbredsmæssige forhold 
  • økonomiske forhold
  • væsentlige sociale problemer 
  • seksuel orientering
  • strafbare forhold
  • politisk eller religiøs overbevisning

 

Sådan skriver du en sikker e-mail til borgerrådgiveren

 

Beretninger

Beretning fra Borgerrådgiveren - april 2016

 

 

Siden blev senest opdateret d. 15-06-17

Hillerød Kommune

Trollesmindealle 27
3400 Hillerød
Telefon 7232 0000
Fax 7232 3213
Skriv til Hillerød Kommune
CVR nr. 2918 9366

EAN numre

Åbningstider

Mandag - onsdag kl. 10 - 15
Torsdag kl. 12 - 18
Fredag kl. 10 - 13

Nyhedsbrev

Tilmeld dig vores nyhedsbreve her

RSS